dilluns, 29 d’abril del 2013

Concert de Sant Jordi

Dimarts, 23 d’abril de 2013. Festivitat de Sant Jordi, arriba la tarda esperada, la de l’estrena dels meus poemes del llibre Sense treva musicats per Jordi Vilaprinyó. A les 5 de la tarda ens recull l’amic Joan Salvà que enregistrarà el concert i amb el seu cotxe anem a Barcelona, al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, al carrer Bruc 110. Allà, abans de començar l’acte previst per a les 7 de la tarda ens trobem amb el Jordi i la seva esposa. Entrem a la sala Enric Morera on se celebrarà i em presenta la soprano Eulàlia Ara que recitarà i cantarà les cançons. Estic emocionat. Entren algunes persones per seguir el concert que comença amb una introducció del Jordi que em presenta i em demana que expliqui la meva trajectòria personal i literària i com es va gestar l’edició d’aquest llibre de poemes. Després ell explica que ens vàrem conèixer quan, junt amb el Jordi Figaró a la tenora i ell al piano, van acompanyar-me a la presentació del llibre l’any 2004 a l’Auditori de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Diu que feia temps que ell volia fer una obra musical que representés el cicle vital i que les 5 parts en què estan agrupats els meus poemes en aquest llibre Alba, Meandres, Lluita, Eros i Tànatos li servia a la perfecció per a expressar-se musicalment mitjançant l’arribada a la vida, el seu transcorregut i la lluita necessària, l’amor i la passió i el final del recorregut vital i que per això ha escollit per musicar-los els poemes que l’Eulàlia recita prèviament: Entre riba i riba, El vent despullava, La fràgil pastera, Aquest vent calent, Dibuixava carícies, Llàgrimes de pluja, Al final del camí i Fuig irreparable el temps.
Acabada aquesta presentació és l’hora d’escoltar la música. Ja que jo no hi entenc només puc valorar el què m’ha fet sentir i, evidentment, com m’ha emocionat i omplert de joia i orgull sentir interpretar els meus modestos versos per unes persones musicalment tan ben preparades i amb una trajectòria professional i musical ben contrastada. Els aplaudiments finals premien la qualitat d’aquesta obra musical. Entre el reduït públic assistent el reconegut compositor Carles Guinovart que em felicita i s’interessa pel llibre. Li dic que demà li enviaré per correu els tres que tinc publicats. Arribem al final i després de reiterar el meu agraïment a l’Eulàlia Ara per la seva col·laboració i especialment al Jordi Vilaprinyó per l’honor de la seva decisió, retornem a casa amb el Joan Salvà que ha enregistrar en DVD tot l’acte.
Ha estat un dia memorable, el matí per haver pogut gaudir del Sant Jordi, i la tarda per la inoblidable experiència viscuda d’escoltar uns poemes meus tan ben musicats i interpretats.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Estimat amic Lluis: En primer lloc, la meva cordial felecitaciò, que es la prova mes avident de que els teus poemes o poesies son llegides i considerades per persones que les saben valorar i fins i tot posar-hi musica. Espero saber si el DVD que vareu gravar estarà a la venda car amb farà il.lusiò tenir-lo, i gaudir, tan dels teus escrits com, naturalment de la mùsica. Endevant Lluis i fins a sempre
Pep Albert